Velkommen til min byhage. Den er ikke større enn en rekkehushage. Vi flyttet inn i 2000. Jeg fikk mann, baby, naboer, svigermor, råteskader og hage samtidig. 2000 var et heftig år. Men jeg angrer ikke. Nå går det igjen fort i svingene. I hagen velter kaniner og unger seg i bedene. Vi sier vi liker rustikk sjarm, men har ikke noe valg egentlig.

lørdag 31. oktober 2009

Store frustrasjoner

En dårlig dag på jobben etterfulgt av noen lite hyggelige overraskelser i forbindelse med naboens byggearbeider, gjorde at det var godt å få ut litt agresjon med hagearbeid. Det er nok å gripe fatt i. Jeg tømte hagekomposten og fordelte jorda utover. Så ryddet jeg kraftig i bedet bak plattingen. Mannen min har hentet noen lass med kompost på kommunens avfallsplass. Jeg gikk løs på dette med dødsforakt mens jeg så for meg sjefen og naboen. På et blunk var jobben gjort. Så gjorde jeg i stand potter til å så i. Jeg håper at frøboksen til de hagegale snart kommer til meg. På grunn av at naboen har gravd opp helle oppkjørselen vår er det ingen knask- og knep gjester på døra i kveld så vi får gotteriet for oss selv. Aldri så ille at det ikke er godt for noe.

4 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

Hei :)
Jeg ser at både denne bloggen og hyttehagen mangler på Hageblogger-listen og har derfor lagt deg til.
Dersom du ikke ønsker å stå på listen så ta kontakt i kommentarfelt på hageblogger eller moseplassen, eller send meg en epost (moseplassen alfakrøll gmail.com)

krepsemor sa...

Av og til kan det være greit å ha litt innestengt aggresjon. Da går det unna i svingene ;o) Men jeg føler med deg, det er ikke alltid så hyggelig å ha naboer! Ønsker deg en fin uke!

oline's skattekammer sa...

Hei og takk for hyggelig hilsen! Ja, romsdaling her og, men ble boende jeg da! Ingenting er som litt aggresjon om man skal få gjort noe!! Spennende det hyttehage-prosjektet deres da! Ha en fin uke videre!

Oline sa...

Takk til alle! Det er fint å stå på hageblogger-lista, Anne.