Velkommen til min byhage. Den er ikke større enn en rekkehushage. Vi flyttet inn i 2000. Jeg fikk mann, baby, naboer, svigermor, råteskader og hage samtidig. 2000 var et heftig år. Men jeg angrer ikke. Nå går det igjen fort i svingene. I hagen velter kaniner og unger seg i bedene. Vi sier vi liker rustikk sjarm, men har ikke noe valg egentlig.

søndag 25. oktober 2009

Taket skifter farge

Sedumtaket har tatt på seg vinterfargen. Ja, dette er prøvefeltet på drivhustaket. Sedumtaket på hytta er ikke så sammenvokst ennå. Hvis en går litt nærmere ser en at det er bladene som har skiftet til rødt.
Jeg har hørt at sedum blir rødt dersom det ikke gjødsles. Jeg har uansett ikke tenkt å gjødsle nå, men vil strø ut litt gjødsel til våren.

Jeg regner med at taket vil bli brunt og se litt stusslig ut på vinteren. Jeg er overbevist om at det vil greie seg.

Ingen kommentarer: