Velkommen til min byhage. Den er ikke større enn en rekkehushage. Vi flyttet inn i 2000. Jeg fikk mann, baby, naboer, svigermor, råteskader og hage samtidig. 2000 var et heftig år. Men jeg angrer ikke. Nå går det igjen fort i svingene. I hagen velter kaniner og unger seg i bedene. Vi sier vi liker rustikk sjarm, men har ikke noe valg egentlig.

søndag 11. januar 2009

Tusen takk Herdis!


Tusen takk for pris Herdis. Veldig hyggelig og veldig overraskende.





Og dette var teksten som fulgte med:

"Denne bloggen investerer i og tror på NÆRHET- nærhet i rom, tid og forhold! Disse bloggerne er usedvanlig sjarmerende og søte, og formålet er å finne og å være venner. De er ikke opptatt av utmerkelser og selvhevdelse. Vårt håp er at når båndene på disse utmerkelser er kuttet, vil enda flere vennskap ha forplantet seg. Vær vennlig å gi litt ekstra oppmerksomhet til disse! Gi denne utmerkelsen til åtte bloggere, som igjen må velge seg åtte nye. Inkluder denne teksten på utmerkelsen deres".

Ja, det passet veldig bra med en oppmuntring i dag med drittvær ute. Da var det veldig hyggelig med utmerkelse fra deg. Føler meg truffet på at formålet er "å finne og være venner". Og jeg elsker premier. Må tenke meg litt om før jeg sender utmerkelsen videre.



Nå skal jeg trene litt (innendørs i dag) og så litt frø.



Barna er ekstatiske og selvgående i dag. Det skyldes at vi har gjort om lekerommet til hobbyrom. Forandringen består i at dokker og lekebiler er ryddet ned i kjelleren. Det har kommet opp arbeidsbenk, skuffeseksjoner og låsbart skap. Vi har ryddet i hobbytingene og gjort alt lett tilgjengelig. Dattera mi døpte det straks til "Kunst og håndverksrommet" og så satte de igang. Det er allerede produsert en håndfull med "kunstverk" der oppe. Vi har blitt varslet om at vi kan vente oss mange flere julegaver til neste år! For meg er det et poeng at barna bruker tid på noe annet enn dataspill, og hva er det bedre enn å bruke tid på noe skapende?



Her er verkene:


En marihåne i ull (nåling). Mitt eneste bidrag er å plastre en stukket finger.
En annen ullen ting fra fantasiens verden.
Et skjerf til pappa.
Et maleri i akryl.
En postkasse.
En fantasifigur. Ikke en helt tilfeldig, men en fra Star Wars.

Ingen kommentarer: