Velkommen til min byhage. Den er ikke større enn en rekkehushage. Vi flyttet inn i 2000. Jeg fikk mann, baby, naboer, svigermor, råteskader og hage samtidig. 2000 var et heftig år. Men jeg angrer ikke. Nå går det igjen fort i svingene. I hagen velter kaniner og unger seg i bedene. Vi sier vi liker rustikk sjarm, men har ikke noe valg egentlig.

søndag 25. januar 2009

En sang til spirene

Da jeg var med guttungen på badet for å pusse tenna i går, kikket vi på spirene. Vi telte 8 spirer av Asarina og bare to spinkle spirer av blodbeger. Syntes de trengte en oppmuntring, så jeg sang en manende sang på latin. Guttungen lo så han ramlet av krakken. I dag går han rundt og nynner "Aaasariina....Euphorbia margiiiinataaaa"

3 kommentarer:

Annsi sa...

Synes det er en glimrende måte å lære barna moroa med planter! Håper han får sunget litt i barnehagen også!

Sine sa...

Lykke til med spirene. Det der med sangen var slett ikke dumt.

En liten utfordring til deg ligger i bloggen min...

Sine sa...

Her: http://sineshage.blogspot.com/2009/01/utfordring-mappe-6-bilde-6.html