Velkommen til min byhage. Den er ikke større enn en rekkehushage. Vi flyttet inn i 2000. Jeg fikk mann, baby, naboer, svigermor, råteskader og hage samtidig. 2000 var et heftig år. Men jeg angrer ikke. Nå går det igjen fort i svingene. I hagen velter kaniner og unger seg i bedene. Vi sier vi liker rustikk sjarm, men har ikke noe valg egentlig.

tirsdag 2. desember 2008

For meg er julenissen ordentlig, men for deg..

Det var det sønnen min på 7 svarte da jeg spurte om julenissen var ordentlig. Jeg tok en liten meningsmåling hos kameratene hans, og de velger alle å tro på julenissen selv om de skjønner at de voksne ikke helt henger med. Det er godt at barna får lov til å undres. Vi snakker om alt mulig, om at sola slokner en dag, om at jeg kommer til å dø før dem. De har det trygt og godt, og tåler å smake på de store spørsmålene.

Ingen kommentarer: