Velkommen til min byhage. Den er ikke større enn en rekkehushage. Vi flyttet inn i 2000. Jeg fikk mann, baby, naboer, svigermor, råteskader og hage samtidig. 2000 var et heftig år. Men jeg angrer ikke. Nå går det igjen fort i svingene. I hagen velter kaniner og unger seg i bedene. Vi sier vi liker rustikk sjarm, men har ikke noe valg egentlig.

fredag 13. mai 2011

Jeg er i gang igjen

Det spirer så det knaker i drivhuset. Jeg har vært heldigere enn jeg pleier. Nesten alt spirer. Det kan skyldes at frøboksen fra Hagegal kom så sent til meg i år. Jeg var sist på den ekstra runden. Dermed unngikk jeg å så alt for tidlig. Mange av staudene spirer også. Kanskje jeg skal slutte å sette de ut om høsten? Det virker da som det er like greit å starte rundt påsketider. Jeg får se om jeg greier å holde liv i alt til det kan plantes ut. I fjor dro jeg vekk en uke på den mest kritiske tiden. Det ga en betydelig reduksjon i planter som skulle ut. Like greit kanskje, det er jo lett å så litt for mye når en har så liten hage som jeg har.

Ingen kommentarer: