Velkommen til min byhage. Den er ikke større enn en rekkehushage. Vi flyttet inn i 2000. Jeg fikk mann, baby, naboer, svigermor, råteskader og hage samtidig. 2000 var et heftig år. Men jeg angrer ikke. Nå går det igjen fort i svingene. I hagen velter kaniner og unger seg i bedene. Vi sier vi liker rustikk sjarm, men har ikke noe valg egentlig.

torsdag 6. november 2008

Mitt liv som alenemor

I høst har jeg prøvd meg som alenemor. Jeg får håpe det ikke blir en varig tilstand, men at ”Bygger’n” kommer hjem til meg når hytta i Sverige er ferdig. For dette er ikke noe jeg har lyst å fortsette med.

Når jeg er alene om ansvaret for en femåring og en sjuåring betyr det
- at jeg aldri får tid til å sykle til jobb, men likevel alltid kommer sist
- at jeg møter uforberedt til budsjettmøte og noen andre stikker av med ekstrapotten fordi de hadde argumentene klare
- at jeg er så sent ute med å delegere at jeg ender opp med å gjøre det selv

Det jeg savner mest er:
- den daglige voksenpraten
- å bli vekt med en kopp kaffe
- at noen fyller tanken når den er tom
- at vi begge kommer hjem og har handla det samme

Det å leve med en annen voksen frir en fra negative tankespiraler og mye annen usunt. Ja, i vert fall er det slik å leve med Bygger’n.

Jeg må innrømme at han skjemte meg bort.

Jeg ser likevel noen fordeler ved å ha det som nå.
- det er deilig å springe fra et kjedelig møte før det er slutt fordi jeg må ”hente”
- jeg har hver ettermiddag og kveld sammen med mine to favorittpersoner i verden
- jeg blir daglig overøst med kjærlighetsbrev og varme klemmer fra de samme to
- Den lille tulla mi sier ”Mamma jeg elsker deg best” og akkurat da er det ingenting jeg vil ha annerledes i denne verden!

Ingen kommentarer: