Velkommen til min byhage. Den er ikke større enn en rekkehushage. Vi flyttet inn i 2000. Jeg fikk mann, baby, naboer, svigermor, råteskader og hage samtidig. 2000 var et heftig år. Men jeg angrer ikke. Nå går det igjen fort i svingene. I hagen velter kaniner og unger seg i bedene. Vi sier vi liker rustikk sjarm, men har ikke noe valg egentlig.

tirsdag 11. november 2008

Letta og glad

Hadde foredrag for 90 personer i dag. Jeg hadde en time til rådighet, men etter 47 minutter hadde jeg nådd enden av manuskriptet og var helt tom. Det er utrolig krevende å stå foran så mange og jeg var fullstendig utlada etterpå. Det gikk bra, men siden det var en sammensatt forsamling der ikke så mange kjente hverandre, ble det ikke mange spørsmål og kommentarer underveis. Hadde likt bedre å blitt avbrutt mer. En gang holdt jeg foredrag for utlendinger som hadde med tolk. Det var kjempefint. Hadde en lang hvil før neste setning. Det var lettere å holde fokus da. Og lettere å fylle en time!

Hvis jeg skulle gjort noe annerledes i dag, så skulle jeg tørrtrent mer slik at det satt bedre og jeg ikke var avhengig av manus. Jeg hadde en personlig start som funka bra. Det var ikke veldig personlig da, mer retorisk og oppkonstruert personlig. Jeg skulle lagt inn mer krydder mot slutten og. Da hadde jeg bare lyst til å bli ferdig.

Nå ligger jeg på sofaen og er glad det er over. Samtidig er jeg jo kjempeheldig som har en jobb der jeg får slike utfordringer. Tenk å ha 90 interesserte tilhørere i 47 minutter og få lov til å snakke om det du brenner mest for!
Ja det er ikke frø jeg brenner for, selv om det er samfunnsnyttig nok. Ser det er det det dreier seg om for de hagegale nå. Jeg har egenltig blitt litt i tvil om jeg er hagegal. Tror bare jeg er hagegla.

3 kommentarer:

Harryford sa...

Vel gjennomført - sånt tar på når en en ikke gjør det til daglig!
(Litt nysgjerrig på temaet da men!!!)

Å være HageGlad, er nok kanskje bedre en HageGal! Eller Glad om vinteren - Gal om våren!

Sine sa...

Enig i glad om vinteren og gal om våren. Melder meg inn der, Harryford.

Jeg ble også veldig nysgjerrig på emnet, Oline...

Oline sa...

Ja, jeg vil også spare galskapen til våren.

Jeg er veldig internettsjenert. Kan likevel røpe at favorittemaet er trafikksikkerhet.