Velkommen til min byhage. Den er ikke større enn en rekkehushage. Vi flyttet inn i 2000. Jeg fikk mann, baby, naboer, svigermor, råteskader og hage samtidig. 2000 var et heftig år. Men jeg angrer ikke. Nå går det igjen fort i svingene. I hagen velter kaniner og unger seg i bedene. Vi sier vi liker rustikk sjarm, men har ikke noe valg egentlig.

torsdag 26. februar 2009

Ville gutter, busker og trær


I går var det utebursdag i hagen. 14 gutter på 7-8 år. Svært vellykket med pølsebod og kakebu, kaniner, snølek og skattejakt. MEN det gikk hardt for seg. Hopping, skliing og baksing i mine blomsterbed gjorde at jeg etterhvert fikk en noe anstrengt mine. Det gjør ingenting for staudene, men jeg har mange busker og småtrær som kanskje har blitt beskjært på en noe brutal måte. Det vil avdekkes når snøen smelter.
Er det forresten noen som vet hvor lenge det er vanlig å invitere alle guttene eller jentene i klassen til barnebursdag? Tror ikke barna blir for gamle, men tror snart vi er for gamle!!

Ingen kommentarer: