Velkommen til min byhage. Den er ikke større enn en rekkehushage. Vi flyttet inn i 2000. Jeg fikk mann, baby, naboer, svigermor, råteskader og hage samtidig. 2000 var et heftig år. Men jeg angrer ikke. Nå går det igjen fort i svingene. I hagen velter kaniner og unger seg i bedene. Vi sier vi liker rustikk sjarm, men har ikke noe valg egentlig.

søndag 5. oktober 2008

Snart braker hverdagen løs


Hjemme igjen.... Unga har greid seg uten lekekamerater i en uke, så i dag har huset vært fullt. Jeg tok sjansen på å jobbe i hagen selv om de herja inne. Da jeg kom inn var det et fint sukkerlag over kjøkkengulvet. Småjentene dreiv med matlaging og hadde laget fire grønnsaksdyr. Heldigvis uten å skjære av seg fingertuppene. Vet ikke helt hva de brukte sukkeret til. Det er ikke alt en kan gå i dybden i...


Det er lite søl med gutta. Det går i dataspill for tida...


Tiltross for regn, er det deilig å holde på ute. Jeg har rydda opp i drivhuset. Kaninene flytter snart inn for vinteren. Jeg har fått alle knollene i kjelleren. Jeg har sanket frø. Staudefrøene som jeg ikke gidder arkivere, går rett i de ledige pottene ute. Skader ikke om det kommer opp noe der til våren..


Fremdeles blomstrer pyntekorg, blomkarse og solhatt. Jeg er blomsterlei og røsker vekk det som er i veien.

Ingen kommentarer: