Velkommen til min byhage. Den er ikke større enn en rekkehushage. Vi flyttet inn i 2000. Jeg fikk mann, baby, naboer, svigermor, råteskader og hage samtidig. 2000 var et heftig år. Men jeg angrer ikke. Nå går det igjen fort i svingene. I hagen velter kaniner og unger seg i bedene. Vi sier vi liker rustikk sjarm, men har ikke noe valg egentlig.

lørdag 14. juni 2014

Nå kommer peonene

Trepeonen er allerede ferdig med gildet. Bildene av de ble knust sammen med mobilen som falt på kjellergulvet. To andre av mine trofaste peonvenner er fornærmet over å ha havnet i skyggen av båthuset. De har ikke en eneste knopp.
Først ute av de andre er Paeonia Bowl of Beauty. Den er vakreste i min hage i dag, ikke medregnet min datter, naboen og meg selv. Vi stråler over det meste og vinner enhver skjønnhetskonkurranse!
Denne rosa skjønnheten gjemmer seg blygt bak riddersporen. Nå venter jeg bare på fortsettelsen.

Ingen kommentarer: