Velkommen til min byhage. Den er ikke større enn en rekkehushage. Vi flyttet inn i 2000. Jeg fikk mann, baby, naboer, svigermor, råteskader og hage samtidig. 2000 var et heftig år. Men jeg angrer ikke. Nå går det igjen fort i svingene. I hagen velter kaniner og unger seg i bedene. Vi sier vi liker rustikk sjarm, men har ikke noe valg egentlig.

lørdag 21. juni 2014

"Du har en kjempestor hage"

I går var det bursdag i nabolaget og en gjeng med 6-årige geriljakrigere feide gjennom hagen min. En av de var bevæpnet med sverd og hogde seg gjennom blomsterbeddet. Heldigvis var sverdet av plast og etterlot seg ikke spor. Han var tydelig imponert over hagen min. Han syntes jeg hadde veldig mange blomster og veldig stor hage. Hagen er 250 kvadratmeter. Så liten at det har stor betydning om jeg regner med arealet under takutspringet. Hagen vår har alltid tiltrukket seg mange unger. Besøket gikk litt ned da kaninen døde. Nå er hytta i treet revet. Barna våre ble for store. Likevel er det mye spennende igjen og vi får fremdeles besøk. Jeg ble veldig sjarmert av guttegjengen. Verden ser annerledes ut når en er seks år. 
Paeonia "Bowl of Beauty" og en fylt rosa peon.
Litt usikker. Dette kan være Paeonia Karl Rosenfield. Vanskelig å få riktig farge på bildet.
Rosa fylt peon. 
Tunbeddet domineres av peoner og en japansk lønn. 
Tunbeddet med drivhuset i bakgrunnen.

Ingen kommentarer: